Som hovedsamarbeidspartner til TV-aksjonen sikrer PostNord at alt vervemateriellet til alle landets kommuner blir levert

Med TV-aksjonen for ellevte gang

Årets TV-aksjon foregår søndag, og er denne gang til inntekt for Barnekreftforeningen. 

Publisert

For ellevte året på rad samarbeider PostNord med TV-aksjonen for å sikre mobilisering til verdens største innsamlingsaksjon, målt i innsamlede midler per hode og antall frivillige. Som hovedsamarbeidspartner til TV-aksjonen sikrer PostNord at alt vervemateriellet til alle landets kommuner blir levert, opplyser PostNord i en pressemelding.

Gi på søndag - eller nå

Årets TV-aksjon går til barnekreftforeningen og skal hjelpe barn rammet av kreft og andre alvorlige sykdommer – og aksjonsdagen finner sted søndag 20. oktober.

Nina Elisabeth Larsen er leder for TV-aksjonen.

– I 50 år har NRK TV-aksjonen engasjert hele Norge, og det har alltid vært gode formål. Årets TV-aksjon går til å etablere familiehus nær Universitetssykehusenes i Tromsø, Trondheim, Bergen og Oslo. Her kan familier med alvorlig syke barn være sammen mens barnet er til behandling, sier leder for TV-aksjonen, Nina Elisabeth Larsen.

Om du ikke er hjemme og får bidratt på søndag, kan du gå inn på tvaksjonen.no og gi nå - eller du kan melde deg som bøssebærer.

TV-aksjonen blir ofte omtalt som verdens største dugnad, og det ikke uten grunn. I fjor ble det samlet inn hele 311 millioner kroner – og da gikk pengene til Redd Barna.

I Norge finnes det over 500 komiteer som arbeider med å organisere årets TV-aksjon lokalt. De skal både sikre at 100.000 frivillige sier ja til å bruke tid 20. oktober for å gå med bøsse, og at alle får nødvendig informasjon om arbeidet de skal gjøre.

- Uvurderlig 

Nina Elisabeth Larsen verdsetter PostNords trofaste partnerskap med TV-aksjonen.

– PostNords innsats er helt uvurderlig for gjennomføringen av TV-aksjonen. Hvert år sørger de for at informasjon og kampanjemateriell når ut til alle kommuner i hele landet slik at de kan bruke dette i rekrutteringen av bøssebærere og gjennomføringen av TV-aksjonen i lokalmiljøet. Vi er utrolig takknemlige for PostNords viktige bidrag til TV-aksjonen, sier Larsen.

PostNord har medarbeidere over store deler av landet, hvor mangfold og inkludering står sterkt.

– PostNord Norge som selskap fyller snart 100 år og ble etablert i Åndalsnes. Det ligger i selskapets DNA at lokalt ansvar, initiativ og engasjement har vært grunnleggende ingredienser for vår felles utviklingsreise. Dugnad og mobilisering er vi godt vant med, sier pressesjef, Haakon Nikolai Olsen.

Powered by Labrador CMS