Kronikk om byutviklingen i Ski etter Follobanen: Ski: - Glemte bylogistikken Ski har en imponerende jernbanestasjon som deler stedets sentrum i to bydeler. Bylogistikken er glemt. Nå har kommunen søkt om å delta i et statlig bylogistikkprosjekt og ønsker gode råd med på veien.
Follobanen stengt: Påvirker ikke godstransporten Follobanen har hatt en svært trøblete åpning. Kort tid etter åpning måtte den nye jernbanestrekningen stenges på grunn av tekniske problemer. Dette får store konsekvenser for persontrafikken, men ikke for godstransporten.
Follobanen ble åpnet - stengt - og nå vet ingen når den åpnes igjen Det har kostet 36,8 milliarder kroner å bygge Follobanen. Reisetiden for tog Ski–Oslo senkes fra 22 minutter (Østfoldbanen) til 11 minutter med Follobanen.
Follobanen i mål - gir økt kapasitet sydøst for Oslo Follobanen, snarveien mellom Ski og Oslo, er omsider klar for togtrafikk. Vi har sett nærmere på hva åpningen av Norges største og mest omtalte samferdselsprosjekt har å si ut fra et logistikkperspektiv.
Follobanen: Sparte 360.000 lastebilturer Som Norges største samferdselsprosjekt har Follobanen også vært et gigaprosjekt med store logistikkutfordringer.