Click to add kicker Frykter at gods på bane kveles av økende avgifter ALNABRU: Henning Aandal i Onrail mener Bane Nor overvurderer jernbanegodsets konkurranseevne, og frykter at høyere avgifter vil strupe godsselskapene.
Årsregnskapet 2022: 2022: Bunnsolid for ASKO, mens drivstoffkostnadene ga røde tall hos ASKO Transport Tross et omsetningsfall på en milliard kroner kan ASKO Norge AS si seg godt fornøyd med fjoråret, og landet på et resultat etter skatt på 384 millioner kroner. For datterselskapet ASKO Transport gikk det ikke like bra, der høye drivstoffkostnader bidro til et underskudd før skatt på 55,6 millioner kroner i fjor.
Økonomisk gjennomgang 2021 vs 2020: DSV var "King of the road" i 2021 Som i 2020 var det DSV Road som kunne smykke seg med tittelen "King of the road". Ingen godstransportører på vei kjørte inn flere kroner enn den norske veivirksomheten til den danske logistikk-kjempen.
En forutsetning for bransjens fremtid Det må jaktes på kvinner – Flere dyktige lærlinger og kvinner må hankes inn i lastebilnæringen. Dette er en viktig forutsetning for bransjens fremtidige eksistens. Kvinner utgjør i dag kun 2,9% av yrkessjåførstammen i Norge. Det må vi gjøre noe med.
Lader i sjåførpausen «Emma» har el-kraft så det holder Den batteridrevne utslippsfrie lastebilen Emma har batterikapasitet, ladefart og rekkevidde så det holder.
Næringstransport uten klimautslipp - Er det mulig? Næringstransporten har ikke gode nok løsninger eller virkemidler for at grønn omstilling skal skyte fart.
Vareeieren: John Strand – Vi trenger myndighetenes tydelige rammebetingelser - Vi avhengige av at myndighetene setter tydelige og forutsigbare rammebetingelser for transportørene. Da vil terskelen for å investere i ny teknologi og nye transportløsninger holdes på et så lavt nivå som mulig.