Årsregnskap 2023: Tallenes tale 2023: Kid Logistikk AS Her ser du de økonomiske nøkkeltallene fra Kid Logistikk AS for regnskapsåret 2023 og hvordan disse var i forhold til tilsvarende tall i 2022.
Årsrapporten 2023: BWS med bunnsolide tall for 2023 I et transportmarked som har vært preget av høye bølger og motvind, har Blue Water Shipping lagt frem svært solide tall.
Regnskapsåret 2022: Komplette årsregnskaper for 2022 Her er Logistikk Insides oversikt med komplette årsregnskap for de største bransjeaktørene i norsk logistikk- og godstransportbransje for 2022.
Regnskapsåret 2022: JAS passerte to milliarder i omsetning og nær doblet resultatet i 2022 JAS Worldwide Services i Norge økte omsetningen fra 1,8 milliarder i 2021 til 2,2 milliarder i 2022, mens bunnlinjen ble hevet fra 37,5 MNOK til 65,3 MNOK.
ØKONOMI: Høy dødelighet blant nyetablerte - «Gasellen» Hjortero Transport knekte koden for lønnsomhet RØYKEN: Hver eneste uke oppdaterer Logistikk Inside oversikten over hvilke bedrifter som går konkurs i transportbransjen. Det som slår en, er at de aller fleste som bukker under gjør det i løpet av de første leveårene. Vi tok en prat med Gasellebedriften Hjortero Transport AS som knekte koden for lønnsomhet fra dag én.
Årsregnskapet 2022: Leman dro inn 349 mill. i fjor - satt igjen med 3 mill. på bunnlinjen Leman økte omsetningen fra snaut 273 millioner kroner i 2021 til drøyt 349 millioner kroner i fjor.
Årsregnskapet 2022: 2022: Topplinjevekst og økt bunnlinje hos Andersen & Mørck BORG HAVN: Andersen & Mørck AS dro inn 230 millioner kroner i fjor og satt igjen med pene 10,5 MNOK på bunnlinjen.
Årsregnskapet 2022: 2022: Kuehne+Nagel omsatte for 5,26 milliarder i Norge Etter at datterselskapet Salmosped AS ble fusjonert inn i Kuehne+Nagel AS skjøt omsetningen til værs i 2022, som økte med 61 prosent fra 3,27 milliarder kroner i 2021 til 5,26 milliarder kroner i 2022.
Årsregnskapet 2022: 2022: Selskapet bak Profrakt tidoblet omsetningen I sitt andre fulle driftsår oppnådde Logistikkgruppen AS, som står bak Profrakt, en omsetning på 49,8 millioner kroner.
Årsregnskapet 2022 Girteka doblet overskuddet - men frykter 2023 blir tøft Girteka Group doblet overskuddet i 2022 etter store interne endringer.
Årsregnskapet 2022: Godt fjorår for Tyrholm & Farstad – hadde en driftsmargin på 22,8 prosent Tyrholm & Farstad AS økte omsetningen med nesten ni millioner kroner, fra 105 millioner kroner i 2021 til 114 millioner kroner i 2022 og kunne vise til et resultat etter skatt på 35,4 MNOK.
Årsregnskapet 2022: DSV Road: Passerte 1,5 milliard i omsetning og leverte et resultat på 16 millioner 2022 ble et godt år for daglig leder Rune Berg Stiansen og resten av DSV Road. Ikke bare økte topplinjen med 200 millioner kroner, desto gledeligere var at foregående år med underskudd ble snudd til et pent overskudd.
Årsregnskapet 2022: DSV Air & Sea: Doblet omsetningen og leverte et resultat på 111 millioner DSV Air & Sea omsatte for over 2,8 milliarder kroner i fjor og bokførte et resultat før skatt på 144 millioner kroner.
Årsregnskapet 2022: 2022: Bunnsolid for ASKO, mens drivstoffkostnadene ga røde tall hos ASKO Transport Tross et omsetningsfall på en milliard kroner kan ASKO Norge AS si seg godt fornøyd med fjoråret, og landet på et resultat etter skatt på 384 millioner kroner. For datterselskapet ASKO Transport gikk det ikke like bra, der høye drivstoffkostnader bidro til et underskudd før skatt på 55,6 millioner kroner i fjor.
Årsregnskapet 2022: 2022: Rekordresultat for B.H. Ramberg Daglig leder Terje Claussen er svært fornøyd med at B.H. Ramberg klarte å snu skuta og levere tidenes resultat i fjor.
Årsregnskapet 2022: Element Logic doblet omsetningen – Vi vil revolusjonere lagre over hele verden, sier konsernsjef, Dag-Adler Blakseth.
Årsregnskapet 2022: 2022: Høye kostnader senket lønnsomheten for Kyst 1 Kyst 1 i Bergen økte omsetningen ifjor, men i likhet med så mange andre selskaper fulgte kostnadssiden samme trend og vel så det. Det resulterte i et lavere resultat i fjor enn i 2021.
Økonomisk gjennomgang 2022: 2022: Frode Laursen havnet på pluss-siden i et krevende år 35,7 millioner danske kroner sto igjen på bunnlinjen da regnskapet var gjort opp for 2022 for det danske transportkonsernet Frode Laursen AS.
Årsregnskapet 2022: Rekordresultat for Dachser Norway Dachser Norway fulgte opp de sterke 2021-tallene med et like godt 2022.
Årsresultatet stupte for KGH Omsetningen passerte 200 millioner kroner og topplinjen økte med nesten 11 millioner kroner sammenlignet med 2021, men bunnlinjen gikk det dårligere med, der et årsresultat (etter skatt) på 38 millioner kroner i 2021 ble avløst av et resultat på 3,5 millioner kroner i fjor.
Økonomisk gjennomgang 2021 vs 2020: Flyttetransport Det er kanskje ikke den mest glamorøse delen av transportbransjen, men å ta hånd om flyttelass er blant de transportrelaterte bransjene som gjør det best økonomisk og der driftsresultatet henger noenlunde følge med den generelle prisveksten.
Økonomisk gjennomgang 2021 vs 2020: Godstransport med jernbane Jernbanetransport med gods kan vanskelig kalles en økonomisk gullgruve for aktørene, men de økte i det minste omsetningen med over 150 millioner kroner og snudde samtidig underskudd i 2020 til overskudd i 2021.
Økonomisk gjennomgang 2021 vs 2020: Lufttransport med gods Norsk-svensk turbulens ga hard landing for flyfrakt-aktørene i Norge ifjor. Tallene ser imidlertid dårligere ut en de egentlig var.
Økonomisk gjennomgang 2021 vs 2020: Lasting og lossing Vår gjennomgang viser at det er 31 bedrifter som er registrert under NACE-bransjekoden 52.240 – Lasting og lossing med driftsinntekter over en million kroner i både 2020 og 2021.
Økonomisk gjennomgang 2021 vs 2020: Disse leverte best resultater innen "lagring" Drivstoff-kjeden Circle Ks lager- og distribusjonsselskap for drivstoff leverte best i 2021 i bransjekategorien "52.100 - Lagring".
Økonomisk gjennomgang 2021 vs 2020: Lagring Topplinjevekst er vel og bra, men det er ikke alltid lønnsomheten følger etter. Vår oversikt over bedriftene som er registrert med bransjekoden lagring, viser at bedriftene med en omsetning under 10 millioner kroner gjør det langt bedre, relativt sett, enn bedriftene med en omsetning over 100 millioner kroner.
Økonomisk gjennomgang 2021 vs 2020: Bypost tjente mest av budselskapene Bypost har blitt et bindeledd mellom bedriftene og Posten Norge-konsernet. Det har blitt god butikk. Etter oppkjøpet ifjor er ambisjonen å vokse videre.
Økonomisk gjennomgang 2021 vs 2020: De 50 største aktørene innen "andre post- og budtjenester" Foodora Norway AS hadde ikke bare en naturlig vekst i 2021 med nye geografiske områder og økt kundemasse innen det tradisjonelle fastfood-segmentet, de dro også i gang en egen butikktjeneste som gjorde at de begynte å selge en del av de varene de distribuerer. Det medførte at selskapet suste forbi Helthjem Netthandel AS innen bransjekategorien "andre post- og budtjenester".
Økonomisk gjennomgang 2021 vs 2020: Andre post- og budtjenester Vår gjennomgang viser at det per 8. oktober var 207 bedrifter som er registrert under NACE-bransjekoden «53.2oo – Andre post- og budtjenester» med driftsinntekter over en million kroner i både 2020 og 2021.
Økonomisk gjennomgang 2021 vs 2020 Topp 50 årsresultat innen utenriks sjøfart med gods De 50 største selskapene innen "utenriks sjøfart med gods" bokførte nesten 10 milliarder kroner i resultat før skatt i 2021.
Økonomisk gjennomgang 2021 vs 2020: Godstransport på vei Vår gjennomgang viser at det er hele 2962 bedrifter som er registrert under NACE-bransjekoden 52.240 – Godstransport på vei med driftsinntekter over 100.000 kroner i både 2020 og 2021.
Økonomisk gjennomgangs 2021 vs 2020: "Topp 50" omsatte for 83,5 milliarder "Milliardklubben" er langt mindre eksklusiv i den internasjonale grenen av den norske shippingbransjen enn i den norske logsistikkbransjen ellers. Hele 14 selskaper leverte driftsinntekter på over en milliard kroner ifjor.
Økonomisk gjennomgang 2021 vs 2020: Utenriks sjøfart med gods Norge er en av verdens ledende sjøfartsnasjoner. I 2021 bokførte 568 norskregistrerte selskaper nesten 113 milliarder kroner i driftsinntekter.
Spedisjon: Topp 50 omsetning Postnord størst, men regnskapet ble tynget av produksjonsomlegging Med driftsinntekter på 5054 millioner kroner var det ingen som kunne gjøre Postnord rangen stridig som landets største speditør ifjor. Se resten av "Topp 50"-listen.
Økonomisk gjennomgang 2021 vs 2020: Spedisjon Selskapene under bransjekoden spedisjon satt igjen med et resultat før skatt på 1,3 milliarder kroner ifjor - en økning på nesten 200 millioner kroner. Drifts- og resultatmarginen lå på tilnærmet samme nivå som i 2020, med et snitt nede på 3-tallet.
Økonomisk gjennomgang 2021 vs 2020: Fosen Transport med best resultat av gods- og transportsentralene Fosen Transport AS endte kun "midt på treet" med hensyn til driftsinntekter ifjor, men finansinntekter fra døtre bidro til å sende de til topps blant bransjeaktørene innen "drift av gods- og transportsentraler".
Økonomisk gjennomgang 2021 vs 2021: De 25 største innen drift av gods- og transportsentraler ColliCare Logistics AS omsatte for godt over 1,4 milliarder kroner ifjor, og var med god margin Norges største virksomhet innen bransjekode "52.211 - Drift av gods- og transportsentraler" i 2021.
Økonomisk gjennomgang 2021 vs 2020: Drift av gods- og transportsentraler Vår gjennomgang viser at det er 67 bedrifter som er registrert under NACE-bransjekoden «52.211 – Drift av gods- og transportsentraler» med driftsinntekter over 1 million kroner i både 2020 og 2021.
Økonomisk gjennomgang 2021 vs 2020: Disse satt igjen med mer enn 50 MNOK før skatt i 2021 Posten Norge AS leverte best ifjor resultatmessig, men bak den statseide postgiganten gjorde de sjøbaserte bransjeaktørene storeslem.
Økonomisk gjennomgang 2021 vs 2020: Se oversikten over de største logistikkselskapene i Norge Posten Norge AS står fjellstøtt på omsetningstoppen blant de tradisjonelle norske logistikk- og godstransportselskapene. Inkluderer man de store rederiene i utenriksfart må Posten legge hele konsernregnskapet på kjøttvekta for å gå seirende ut.
Økonomisk gjennomgang 2021 vs 2020: Se vår store oversikt for 2021 Logistikk Inside har gått gjennom tusenvis av regnskapstall for 2021 og 2020.
Økonomisk gjennomgang 2021 vs 2020: Se hvor mye logistikk- og transporttilbyderne tjente i 2021 Samlet driftsresultat for tilbyderne av logistikk- og godsbaserte transporttjenester endte på drøyt 6,8 milliarder kroner ifjor. Dette var en økning på 1,1 milliarder kroner fra året før.